Zahriatie motorky pred odchodom, reflex pre mnohých motorkárov. Je to však skutočne zárukou dlhej životnosti našej vzácnej mechaniky? Aby sme zistili, čo môžeme očakávať, preskúmali sme otázku. A uvidíte, odpoveď vás prekvapí!
Len treba vidieť, do akého stavu nás dostane pokarhanie predtým, ako si dáme premier rannú kávu, aby sme si povedali, že byť so studenými ramenami nikomu neprospieva... Asi je to tak aj u našich motoriek, že ? To je dobrý dôvod na to, aby ste svoj motocykel pred vyrazením dôkladne zahriali. Mnohí z nás to robia, pretože si hovoríme, že jazda so zahriatym motorom je lepšia na obmedzenie opotrebovania. Je v tom kus pravdy, ale nie toľko, koľko by si človek predstavoval!
Takže áno, ale nie!
Stačí sa opýtať mechanikov motocyklov, čo si myslia, čo sme pre vás urobili. A možno by ste išli na plný plyn tesne po prasknutí motora – ale ktorý diviak si na niečo také trúfa?! – zahriatie motora motocykla na 10 minút tiež nie je dobrý nápad!
« Nechať motor príliš dlho zohrievať, keď stojí, nie je ideálne z jednoduchého dôvodu, že motocykel je určený na pohyb vpred!«
Nechať motor príliš dlho zohrievať, keď stojí, nie je ideálne z jednoduchého dôvodu, že motocykel je určený na pohyb vpred! Kvôli nedostatku chladu vetrom na častiach bežne vystavených vetru nie je nárast teploty v motore vôbec homogénny. Horný motor je príliš horúci, zvyšok nie je dostatočne horúci. Cirkulácia tekutín - oleja alebo kvapalina – len to kompenzuje. To všetko ovplyvňuje expanziu, mazanie atď.
Zahrejte si motorku pred odchodom, dobrá prax
Ako správne zahriať motorku pred odchodom? Uvidíte, je to celkom logické. A čerešnička na torte, dobre sa kombinuje v počiatočnej rutine, dokonca aj ráno, keď sa ponáhľate!
- Pripravte sa ako obvykle – oblečte si bundy, nohavice, čižmy atď. Vezmite si so sebou rukavice a prilbu.
- Vyberte motocykel z garáže/boxu/nádvoria/... (vyškrtnite, kde je to možné), a potom ho naštartujte.
- Nájdite si čas a nasaďte si prilbu a potom rukavice.
- Roll!
Počkať, vlastne ešte nie je koniec! Týchto pár minút zahrievania bude stačiť na obnovenie tlaku oleja, mierne zvýšenie teploty a na pokrytie častí motora priaznivým mazacím filmom. Ozajstným kľúčom je však prvé kilometre jazdiť pokojne, inými slovami nepreháňať otáčky.
Štartovanie, ktoré platí aj pre vaše pneumatiky, ktoré jemne dosiahnu svoju optimálnu teplotu priľnavosti a zabránia tak akémukoľvek riziku neočakávaného pošmyknutia. A to vám dáva čas na to, aby ste dostali stroj späť do rúk, v závislosti od jazdných podmienok počas dňa. Stručne povedané, veľmi dobré!
Keď je teplomer motora zelený, je to dobré, môžete naplno využiť potenciál vášho stroja. V súvislosti s používaním ciest nás, samozrejme, nenúťte povedať, čo sme nepovedali!
Malé upresnenie: táto rada sa týka väčšiny súčasného vozového parku motocyklov, ale ako vždy existujú výnimky. Odlišné zaobchádzanie vyžadujú napríklad motocykle staršie ako tridsať rokov alebo dvojtakty. Iná doba, iné zvyky!
A vy, máte nejaké iné zvyky pri štartovaní motorky?
Odporúčaná fotografia: Sourav Mishra
Ahojte mladí ľudia (a ostatní!) Páčia sa mi vaše komentáre od skúsených cyklistov a vidím, že v konečnom dôsledku sa všetci zhodnú na cieli neublížiť svojmu bicyklu. Jemne zahrievajte a potom postupne zvyšujte vášeň. (ako s vašimi súputníkmi!!!) Som mladý motorkár, teda skôr nový motorkár, pretože na motorke som začal jazdiť (iba na jazdy a za dobrého počasia) po kúpe BMW R 1200R z roku 2007 na 59 000 km v auguste 2023. Nikdy predtým nejazdil na motorke. Nepýtal som sa sám seba, či je rozumné začať s motorkou vo veku, keď skúsení jazdci natrvalo prestanú, mám 74,5 roka! (Licencia schválená v roku 1971 a 2 hodiny jazdy pred odchodom s mojou motorkou) Ale je to nový pôžitok, ktorý si dúfam budem môcť užívať ešte dlho. Veľa šťastia.
len jedno upresnenie: rozbiehanie v pohode, bez prehrievania pri zastavovani je dobre, ale treba jazdit v dostatocnych otackach, aby sa motor neboril na prilis dlhom prevodovom stupni na danu rychlost. To by bolo také zlé, ako ísť príliš vysoko vo vežiach.
Ahojte všetci !
V skutočnosti nie je potrebné zahrievať motorku alebo auto. Je to ako s vaším telom, keď robíte fyzickú aktivitu, musíte sa oň starať a začať sa jemne rozcvičovať. Z mojej strany teda odchádzam jemne s motorkou, aby som zvýšil teplotu motorového oleja, prevodovky, reťaze, pneumatík, skrátka všetkého, čo sa hýbe a to na 5 až 10 km podľa vonkajšej teploty.
Chyba v elektrike, je to naopak, treba zohrievať... batérie (aspoň autá, motorky neviem, ale predpokladám)
Zaujímavý článok, doteraz som mala tendenciu zahrievať 5 až 10 minút.
Už to neurobím, prisahám.
Dobrý deň Jean-Michel,
Pozor, sledujeme ťa, eh! Všetky žartíky bokom, som rád, že som ťa niečo naučil :) Ďakujeme za spätnú väzbu a prajeme dobrú cestu!
V – Loïc
Treba sa vyhnúť zahrievaniu motora!
Motocykel ako všetky vozidlá nie je len motor, aby sme zachovali našu mechaniku,
Po naštartovaní motora sa odporúča na chvíľu odísť, ako je uvedené v článku, a jazdiť jemne, kým sa nezahrejú všetky pohyblivé časti (ložiská, tlmiče, reťaz a pod.), ušetríte tak svoju mechaniku. peniaze. návštevy vášho obľúbeného mechanika!
Ahoj cyanic me g a kawa z750 2007 a dodáva mi všetok adrenalín, ktorý potrebujem zahrejem si ho tesne pred odchodom milujem svoj bicykel 🏍 a nezaobídem sa bez neho mm v daždivých dňoch prajem všetkým dobrú cestu
Každý samozrejme hovorí o motore, ale je tu veľa iných krehkých častí motocykla, ktorých sa to týka a ktoré sa pri zastavení nezohrievajú, pastorky prevodovky, kardanový hriadeľ u niektorých motocyklov alebo dokonca ventily vidlice….
Ahoj Steve,
Úplne s tebou súhlasím. Nech žije plynulá jazda na zahriatie *celého* vášho bicykla!
V – Loïc
V motorkárstve som nový, ale pri čítaní dokumentu som si všimol, že som to urobil inštinktívne. dakujem za info
Čokoľvek! ja na mojom CBZGS-RR(R) s pásovým výfukom Kakapovtyp, keďže je ráno okolo 5:00 chladno, pred odchodom do práce vytiahnem motorku pred dom, nechám ju zohriať, kým mám moja káva, keď sa spustí ventilátor, motor je horúci, dám plyn tri-štyri ťahy pri 9000 otáčkach za minútu (niekedy využijem príležitosť skontrolovať istič, aby som sa uistil, že funguje dobre) a až potom odchádzam .
Nie je to tak, ako by ste to mali robiť?
Poznámka: Neviem ako vy, ale moji susedia ma nikdy nepozdravia, nesmú mať radi motorkárov.
Lol, Joe Pepp, tvoji susedia o 5:00 ešte tvrdo spia, takže 9 000 otáčok ich musí otravovať
no... to záleží... hovoriť len o mojich posledných 2 bicykloch, africké dvojča, žiadne kúrenie. Išiel som na tiesňové volanie bez obáv o teplotu motora. Ale ísť rýchlo, 10 minút cesty, čo tým získame? 30 sekúnd? Teraz, s Versys 1000, to už nie je možné: štartovací voľnobeh je príliš vysoký! musíte chvíľu počkať, počkať na teplotu motora aspoň 50°. Našťastie už žiadne tiesňové volania, sme na dôchodku! Tak spustím brúsny kameň, potom sa oblečiem.
Takže teplo alebo nie teplo? No záleží! Je na každom, aby sa rozhodol s vlastným strojom. Ale v žiadnom prípade nezačínajte ako hlupák!
Ahoj Berlinger,
Každý si robí ako chce podľa svojich povinností a filozofie mechaniky. Toto je len všeobecná rada!
V – Loïc
Dobre, bude to znieť trochu hlúpo, musím byť jedným z mála, ktorí čítajú ich príručku k motorke. 😅 A v návode na moju Kawu je uvedené, aby som motor nezohrieval dlhšie ako pár minút, inak by sa mohol poškodiť. Takže akademicky dodržiavam, pred nasadením prilby naštartujem motor, zavriem bundu a nasadím rukavice, potom, keď otáčky motora pomaly klesajú, odchádzam, pred malým Z sa príliš zahrejem...
Prečítajte si príručku k vášmu motocyklu, základ pre starostlivosť oň podľa pravidiel art , výborne Le Tof!
V – Loïc
Yamaha 900 TDM. Už 20 rokov na mojom rozkošnom malom bicykli... Žiadne vychytávky na tomto krásnom stroji. Takže vyjdite z garáže, bočný stojan, naštartujte, zatvorte garáž, zatvorte bundu, prilbu, rukavice, nastúpim a kotúľam kura!!! Veľmi jemne, aby sa krása zohriala do rytmu niekoľkých zákrut, ktorými sa dostanem na hlavnú cestu. A tam, bez prebytku, uvoľnite kľučku... Aká radosť a trvá to už 15 rokov. ✌️✌️✌️
Áno, je tu elektrický motocykel, ako hovorí druhý, ale neporovnávam tento dopravný prostriedok so skutočným motocyklom, ktorý prináša skutočné pocity... vrátane toho, že ho nechám odfrknúť pri zahrievaní na dve minúty pred odchodom na pramienok plynu.
Popop! Moje auto hdi 90 z roku 2007, ktoré mám od roku 2011, 255 000 km, štartuje, čakám menej ako 10 sekúnd a idem potichu (leto a zima)... a ide nikel (originálne turbo)... keď by som mal svoje 4 - motorka zdvihu by som urobil presne to iste...
Momentálne 125 nsr-r 2-taktný motor z roku 1996, na druhej strane som nechal motor niekoľko minút zahriať, než som potichu odišiel...
🙂
Aj ja HDi 90 z roku 2000 s rovnakým počtom najazdených kilometrov..a to isté na ohrev, 10 sekúnd a kotúľať moje kura (pokojne samozrejme), všetko tiež originál! Pre motorku, Ditto, a nulový problém...(1000 gsxs) 38000 km! Jazdite bezpečne ✌️
Dobrý deň, pred 30 km nemám semafory, určite to bude mať správnu teplotu! Mám 68 rokov a s tými 2 ťahmi som nahrieval kartón, ale keďže mám tie 4 ťahy, vybavujem sa a začínam jemne (vzhľadom na vek!) bez predohrevu. Veľa šťastia a buďte opatrní!
Či už je to môj Guz Calif alebo môj jazdec na Harley Low, štartujem s utiahnutou spojkou, aby som oddelil spojku od motora. Po naštartovaní motora by mal byť štartér zakázaný pre karburátor. Pre vstrekovanie musíte zhodiť otáčky, ale po naštartovaní vám už nič nebráni v jazde. Všetko je to aj v otáčkach, nikdy by ste sa nemali ponáhľať so studeným motorom, či už ide o motocykel z roku 1975 alebo 2015. Byť motorkárom znamená milovať mechanikov, čo sa oplatí.
Dobrý deň Christian B.,
Dobrá rada na rozbehnutie vyradiť spojku, to je vždy menej práce pre štartér! Ďakujeme za tieto dodatočné informácie.
V – Loïc
Nedávne motocykle s vysokou úrovňou palubnej techniky majú indikátor tepla. Pokiaľ nie je zelená, žiadne vysoké otáčky. Jednoduché!
Dobrý deň... Čo sa týka mojich „strojov“ (BMW deväť T & HD výška štyridsať), ktoré sú v nevykurovanej garáži, veľmi to závisí od ročného obdobia... Od jari do jesene, keď sú teploty mierne... Ako som už naznačil, prilba , rukavice a ideme... Na druhej strane v zime, keď je teplota okolo 0... priznávam, že to nechám bežať trochu viac, (lebo rozmýšľam nad viskozitou oleja... a veľké teplotné rozdiely pre diely). Potom „do ucha“ + malý výbuch plynu, ktorý zistíme, keď je to lepšie...
Ahoj jp f,
Je zrejmé, že kontext veľmi záleží na tom, ako zaobchádzať s mechanikou motocykla. A pocit často zostáva dobrým ukazovateľom!
V – Loïc
Ahoj Potos,
Necítim sa bledý, zadné kolesá uberajú zo svahu garáže.Plný plyn.
Pekný deň.
Nie je to pravda...😀
Buďte opatrní priatelia 💞
Stačí pár minút zahrievania, čas na vytiahnutie motorky z prístrešku a zatvorenie dverí, potom pokojná jazda bez vytáčania alebo nútenia mechaniky v nízkych otáčkach, napríklad na točivých motoroch. Ideálne je udržiavať nízku priemernú rýchlosť.
Vždy zahrejte motocykel aspoň dovtedy, kým sa nevypne automatický štartér alebo kým opäť neklesnú voľnobežné otáčky.
Odchádzam až keď teplota LDF bude 50°C
Nepočúvajte tých, ktorí hovoria, šetrite benzínom...
Vždy je povzbudzujúce čítať myšlienky o motorkách iných ľudí.
Náš stroj sa nám veľmi páči...
Už len rozprávanie o tom ma robí šťastným.
Moja je Virago 1100 Yam.
Nízky počet najazdených kilometrov.
Venujem sa tomu, je to krásny predmet, som hrdý, že ho mám.
Mám ho v pôvodnej podobe a priznám sa, že ho trochu...veľmi obdivujem.
Dáva mi radosť. Skrátka ma hreje, keď sa o tom s vami porozprávam. Pohodlne sa usadím vo vašej vrúcnej komunite. Zdieľané priateľstvá.
Christian
Áno, osobne mám za cieľ niekoľko minút jazdiť maximálne 2000 ot./min a potom postupne zvyšovať otáčky... s mojím Guzzi V7 som zhruba na 80 na 6. prevodovom stupni, čo mi umožňuje jazdiť v tichej premávke...
to umožňuje zahriatie motocykla (motor, pneumatiky atď.) a tiež... jazdca 🙂
Osobne naštartujem a nechám bežať 5 sekúnd, vypnem motor, vyberiem bicykel atď. Počas tejto doby sa teplo z prvého naštartovania rozptýli vo valci a roztiahne vložku (roztiahnutie trvá dlhšie ako piest ) toto zahreje valec rovnomernejšie a potom 2. naštartovanie, príprava prilby, rukavíc atď...a jemne prebieha prvé km....
DOBRE . Bol čas vysvetliť, pretože veľa ľudí nevie. pre auto je to to isté. ĎAKUJEM !
Motor musíte naštartovať pri vzpriamenej polohe, inak sa olej zle rozdelí a štartovanie spôsobí neočakávanú námahu.
Inak je tu elektrický motocykel... už žiadne problémy so zahrievaním motora!
Jazdite pomaly, pri najbližšom červenom semafore bude motor horúci.
Pre mňa to bude dlhé, premier červená je 27 km od domova!