Nasleduj nás :

Kompatibilita motocyklového interkomu: Bluetooth alebo Mesh, vyberte si správny štandard


Stačí to raz vyskúšať, aby ste sa presvedčili: jazda na chate s priateľmi a kamarátmi na výlete rozhodne zvyšuje potešenie zo skupinovej jazdy. Problém je v tom, že musíte prejsť dlhým párovaním medzi jednotlivými modulmi, pričom budete pozorne postupovať podľa pokynov, ktoré nemáte vždy po ruke. A niekedy nie je zaručená ani kompatibilita interkomu...

No, to bolo predtým! Technológia interkomu pre motocykle sa v posledných rokoch výrazne rozvinula. Komunikácia v skupine počas jazdy nebola nikdy jednoduchšia ako dnes!

Bluetooth, kráľ interkomovej kompatibility

Pred príchodom technológie Mesh bol hlavným protokolom pripojenia Bluetooth. Všestranný, je užitočný aj pre pripojte modul interkomu k smartfónu ako k GPS alebo inému interkomu. Čas, ktorý umožnil amortizáciu technológie, sú interkomy Bluetooth tiež najmenej nákladné, čo má v bilancii dosť veľkú váhu. Dobrý bod pre Dexter , ktorý ponúka interkomy Bluetooth s uznávanou účinnosťou za taký nízky rozpočet, že si ho vybaví každý sám.

Ďalšou výhodou Bluetooth je, že umožňuje pripojiť interkomy rôznych značiek cez univerzálny kanál ako naprUniverzálna brána z Cardo aleboUniverzálny interkom z Sena. Na rozdiel od typických kanálov špecifických pre značku nie sú univerzálne kanály šifrované. Umožňujú všetkým modulom pripojiť sa k nim. Upozorňujeme, že ak sú pripojené dva interkomy rôznych značiek, možno už nebudete mať prístup k ostatným funkciám súpravy handsfree interkomu.

Na správnu konfiguráciu pripojenia bude niekedy potrebné použiť aplikáciu interkom smartfónu. Otvorený protokol tzv Otvorte interom Bluetooth (OBI) by mal ďalej uľahčiť prepojenie medzi rôznymi značkami interkomov za predpokladu, že ho všetky prijmú.

4 motorkári a maximálny dosah 1500 metrov pre Bluetooth

Jazda vo dvojici, ideálna konfigurácia pre komunikáciu s Bluetooth interkommi
Jazda vo dvojici, ideálna konfigurácia pre komunikáciu s Bluetooth interkommi

Pokiaľ ide o interkom, Bluetooth má stále niekoľko obmedzení. Po prvé, kvôli obmedzenej rýchlosti prenosu dát je kvalita zvuku jednoznačne horšia ako pri technológii Mesh. Nič, čo by bránilo dobrému porozumeniu, ale keď prídete zo smartfónu najnovšej generácie, stratíte.

A predovšetkým sa ukazuje ako nemožné spojiť viac ako štyroch motorkárov dokopy. A opäť za cenu zložitých a opakovaných manipulácií na štyroch zariadeniach. Každý z nich potom predstavuje článok reťaze, ktorý sa nesmie pretrhnúť s rizikom obnovenia párovania! Ak sa zmení poradie cyklistov (predbiehanie sa deje tak rýchlo!), alebo ak motorkár zaostane, napríklad preto, že uviazol na červenej, reťaz je pretrhnutá. Vo všeobecnosti je preto potrebné interkomy znova pripojiť...

Motorkár so spolujazdcom na Harley-Davidson, obe prilby sú vybavené motorkárskymi interkommi
Jazdite ako duo, jednoducho (jazdec) s interkomom Bluetooth

Na záver dodajme, že dosah Bluetooth interkomov je obmedzený. Vo všeobecnosti počítajte 1000 až 1500 metrov... V skutočnosti je to oveľa menej, pretože medzi dvoma interkommi sú vždy prekážky. To nepomôže s rizikom odpojenia.

Skrátka odporúčame pripojenie cez Bluetooth v prípadoch, keď ste len dvaja, v režime pilot/cestujúci alebo len s jedným spoločníkom. V tomto scenári je ťažšie „pretrhnúť reťaz“. Od troch pripojených ľudí bude vo vašom najlepšom záujme rozhodnúť sa pre technológiu Mesh…

Mesh, protokol pripojenia, ktorý zjednodušuje kompatibilitu skupinového interkomu

Skupina cyklistov jazdiacich vo formácii s interkommi na komunikáciu
Radosť z jazdy na motorke v skupine sa desaťnásobne zvýšila o možnosť spoločnej komunikácie

Výkonnejšia, pohodlnejšia a flexibilnejšia na používanie, technológia Mesh sa rozšírila v radoch výrobcov motocyklových interkomov. Všetky teraz ponúkajú modely interkomov pre motocykle, ktoré ponúkajú tento protokol pripojenia.

V prípade Mesh existuje aj obmedzenie počtu účastníkov diskusie. Nehovoríme o 4 ľuďoch, ale napríklad v Sena maximálne 24 ľuďoch. To je veľa ľudí! V Cardo avizujeme v čase písania týchto riadkov max 15 ľudí, čo je už dosť.

Limit sa v konečnom dôsledku týka možnosti chatovania v takom veľkom počte na jednom kanáli. Uisťujeme vás, že je možné organizovať diskusné skupiny, verejné alebo súkromné, na zjednodušenie komunikácie.

Hladké odpojenie a vynikajúca kvalita zvuku

Kompatibilita motocyklového interkomu zabezpečená s Dexter D1
Dexter D1, takmer legendárny interkom z radu Motoblouz

Mesh techno sa spolieha na dynamickú sieť, čo znamená, že poradie účastníkov už nie je obmedzením. Môžete sa pohybovať v skupine, predbiehať, nechať sa predbiehať atď. Dokonca je možné z diskusie odísť (močový mechúr má svoje imperatívy...) a neskôr sa do nej opäť zapojiť. Všetko bez akejkoľvek manipulácie: to samo o sebe úplne mení situáciu v používaní.

Kvalita zvuku je tiež oveľa lepšia. Táto technológia skutočne umožňuje dostatočnú rýchlosť prenosu dát na získanie pôžitku zo zvuku a uľahčenie porozumenia.

Sieť Mesh, proprietárna a... drahšia technológia

Motovrátniky s technológiou Mesh sú veľmi praktické, ale aj drahšie
Motovrátniky s technológiou Mesh sú veľmi praktické, ale aj drahšie

Naozaj dokonalá, technológia pripojenia Mesh pre skupiny cyklistov? Áno, ale trpí dvoma obmedzeniami. Prvým je, že technológia každého výrobcu je vlastná. Pochopte, že pokiaľ ide o kompatibilitu s inými interkommi, je to mŕtve. Ak vlastníte interkom Sena kompatibilný s interkomom Mesh, je pre vás nemožné pripojiť sa k Dynamic Mesh od Cardo alebo Mesh 2.0 od Cellular Line v aktuálnom stave, napríklad…

Preto vám odporúčame, aby ste sa so svojimi motorkárskymi priateľmi dôkladne dohodli na technológii, ktorú si vyberiete pri nákupe motocyklových interkomov na jazdu a komunikáciu v skupine.

To isté platí pre interkomy špecifické pre model náhlavnej súpravy. Zdá sa, že ich technológia systematicky pochádza z technológie veľkej značky interkomov. Napríklad Sena poskytuje interkomy pre Shoei gt-air 3 a Neotec 3 alebo tie z Schuberth C5, E2 a S3.

Tagy Interkom

Zdieľajte tento článok

Loic

Redaktor a tester pre Motoblouz , som bezvýhradný fanúšik ciest so zákrutami. Motorka je pre mňa únikový aj dopravný prostriedok.

Bez komentára

Pridajte svoje